top of page

HALLO TOEKOMST

Studeren

In 2014 waagde ik na het behalen van mijn MBO diploma Stand-, Winkel- en Decorvormgeving aan het SiNTLUCAS in Boxtel, de sprong naar het HBO. En vier jaar later, op 31 augustus 2018 was het zover… Tijdens de diploma uitreiking van International Lifestyle Studies mocht ik vol trots het felbegeerde papiertje in ontvangst nemen, een mooie afsluiter van mijn studentenbestaan. Ik kijk terug op ILS als een leerzame periode van vier jaar met de meest leuke studiegenoten, docenten, uitdagingen, opdrachten, stages, buitenlandse minor en inspirerende uitstapjes. Nu is deze tijd dan toch echt voorbij.

Afgestudeerd, en dan?!

‘Het zwarte gat na het afstuderen’, is een begrip dat ik tijdens het studeren regelmatig hoorde, maar nooit écht goed begreep. Nu ik zelf een aantal maanden afgestudeerd ben snap ik heel goed dat mensen deze periode omschrijven als een zwart gat, alleen zie ik dit zelf op een andere manier. Ik zou deze periode willen omschrijven als een omschakeling. Een omschakeling qua mindset, want het is toch even wennen om geen student meer te zijn. Een omschakeling qua doelen en dromen, want wat wil ik nou eigenlijk echt? Waar ben ik goed in? En wat past er het beste bij mij? Allemaal vragen waar ik tijdens mijn studie al regelmatig bij stil stond. Nu ik echt afgestudeerd ben en een volgende stap moet en wil maken, lijken deze vragen veel serieuzer en groter aan te voelen dan voorheen. Om de antwoorden op deze vragen te vinden stelde ik een heus ‘plan van aanpak’ op. Dit heeft mij geholpen bij het zetten van de eerste stappen bij de zoektocht naar een baan. Wat zijn mijn passies, interesses, kwaliteiten en dromen? Wat vind ik belangrijk bij de baan die ik zoek en wat voor soort werk zoek ik nou eigenlijk precies? Waar wordt ik écht blij van? De ene vraag is makkelijker te beantwoorden dan de andere, maar hey we zijn allemaal nog jong en staan aan het begin van onze carrière. Ik ben mij er ook van bewust dat ik deze vragen in de loop der jaren en met meer ervaring op zak, steeds beter kan gaan beantwoorden.

Hallo toekomst!

Ik ben dus heel enthousiast én met plan van aanpak aan de slag gegaan. Op zoek naar wat bij mij past. Voor mij is dit het vinden van een veelzijdige en creatieve baan waar ik mijn skills op het gebied van onderzoek, trends en concepting kan inzetten. Als ik kieskeurig mag zijn, is deze baan het allerliefst in de living- of culture sector. Een aantal weken, maanden, tig sollicitatiebrieven, een heleboel netwerken en een handjevol gesprekken verder, kwam ik er al snel achter dat deze zoektocht vrij lastig en ingewikkeld zal gaan zijn. Ik was op een punt beland waarop ik toch behoefte kreeg aan een andere aanpak. Ook merkte ik dat de drang en het gevoel om voor mijzelf te beginnen, steeds groter werd. Dit vond ik een interessante ontwikkeling en ben met verschillende mensen in mijn directe omgeving hierover in gesprek gegaan. Tijdens het voeren van deze gesprekken merkte ik dat ik steeds enthousiaster werd. Al snel werden de ideeën en plannen serieuzer en besloot ik de sprong te wagen. Mijn belangrijkste argument: ‘Waarom niet?! Ik heb helemaal niets te verliezen’.

Met deze instelling ben ik mijn plannen gaan uitwerken en zodoende zat ik op 12 oktober 2018 bij de Kamer van Koophandel. Vanaf nu mag ik mij officieel eigenaresse noemen van Hello Future! Het is mijn doel om met Hello Future! verschillende bedrijven en hun doelgroepen op weg te helpen door middel van onderzoek, creatie en inspiratie. Mijn nieuwsgierigheid en creativiteit ga ik hierbij inzetten als tools tijdens trendonderzoek, conceptontwikkeling en het geven van creatieve sessies. Dit alles om op een positieve manier bij te dragen aan een betere en gelukkigere toekomst van deze bedrijven en hun doelgroepen.

Toekomst

Dromen mag. Als je mij nu zou vragen wat mijn ideale scenario zou zijn qua werk? Dan lijkt het mij geweldig als ik een of twee dagen in de week kan vullen met mooie opdrachten voor Hello Future! De rest van de week zou ik parttime werken bij een toekomstgericht, creatief, open-minded en kleinschalig bedrijf met een overzichtelijke grootte aan werknemers. Voor mij klinkt dit als de ideale situatie om mezelf te blijven ontwikkelen, uit te dagen, mijn netwerk uit te breiden en ervaring op te doen. Dit droomplaatje houd ik in mijn gedachten tijdens de opstartfase waar ik nu in zit met Hello Future! en tijdens het solliciteren naar een baan. Waarom? Omdat ik hier enthousiast van word en het mij energie geeft. Tijdens mijn studietijd heb ik geleerd dat ik veel kan bereiken, zolang ik maar een einddoel en droom voor ogen houd.

Voor vragen of opmerkingen mag je altijd contact met mij opnemen.

E-mail: info@hello-future.nu

Volg Hello Future! op social media:

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page