top of page

"VAN INTERNATIONAL LIFESTYLE STUDIES NAAR WHYWHAT!"


Oktober vorig jaar heb ik de opleiding International Lifestyle Studies afgerond. Ik ben blij en trots dat ik mijn diploma in handen heb en super excited aan het begin van mijn carrière te staan. Ik positioneer mijzelf nu als een strategische conceptdenker en ben in februari met mijn bedrijf WhyWhat! gestart.

Als afgestudeerde van International Lifestyle Studies kan ik veel elementen van de opleiding in de praktijk toepassen. Het onderzoeken van waarden om vervolgens voor een specifieke doelgroep waarde te creëren (met het idee dat dit positieve invloed heeft op de samenleving) is wat ik in de basis ook doe met mijn eigen onderneming WhyWhat!.

Als strategische conceptdenker opereer ik op het snijvlak van positioneren, concepting en strategie. Ik help en adviseer ondernemers op het gebied van waardetoevoegend en toekomstgericht ondernemen. De output is een sociaal getinte positionering, strategie en/of waardetoevoegend concept. Dit doe ik door het bedrijf te plaatsen in de interactie tussen mensen, waardoor het bedrijf als het ware onderdeel uitmaakt van het leven van een specifieke doelgroep. Deze sociale positie is een uniek onderdeel bij het positioneren van bedrijven. Ik noem het sociaal positioneren.

“Socialiteit verbindt en versterkt. In mijn ogen bepaalt dit ‘het zijn’ van een bedrijf.”

Waar bedrijven het soms lastig vinden zich onderscheidend te voelen geloof ik sterk dat ieder bedrijf zijn plek mag en kan innemen in de markt. Ik adviseer mijn klanten een ‘sociale rol’ te kiezen en zo een sociale positie in te nemen in de interactie tussen mensen. Hiervoor ga ik samen met het bedrijf terug naar de kern, de why. De focus ligt hierbij op het probleem dat je met een bedrijf kunt oplossen voor je doelgroep. In veel gevallen zie je dat bedrijven hiervoor als het ware een andere mindset moeten adopteren. Het uitgangspunt van WhyWhat! is dat een bedrijf van toegevoegde waarde is voor een grote groep mensen, maar dit kan alleen wanneer het bedrijf dit zelf ook snapt, voelt, en zich hiernaar wilt gedragen.

WhyWhat! is voor mij echt uit de kern ontstaan, ik ben, voel en leef WhyWhat! en ben ervan overtuigd dat ik voor mijn klanten van betekenis kan zijn. Deze overtuiging is de reden waarom ik me iedere dag vol enthousiasme en met veel plezier inzet voor bedrijven die op zoek zijn naar -een andere- focus, of gewoon een duwtje in de rug nodig hebben. Ik geloof dat wanneer je met je bedrijf sociaal sterk bent, je mensen aan een bedrijf kunt -blijven- binden en dus groeien.

“Je bent een sensatie wanneer je een ander laat ervaren waarom jij doet wat je doet.”

Wil je meer weten over WhyWhat!? Neem een kijkje op mijn instagram @whywhat_yourwhy, maar veel liever nog hoop ik dat je mij een bericht stuurt via sayhi@whywhat.nl

Website coming soon! www.whywhat.nl

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page