top of page

HET AFTELLEN IS BEGONNEN...

Naast dat we een mooie groep aan Lifestyle Alumni hebben, hebben we tevens een prachtige groep van bijna Alumni. Sterker nog, wij hebben de eerste bijna Alumni die aan het afstuderen is bij een van onze Alumni's. Laat je inspireren door haar verhaal.

Hopelijk mag ik januari 2019 zeggen dat ik een afgestuurd Lifestyle Professional ben. Tot die tijd ben ik bezig met afstuderen binnen het bedrijf Wandering the Future, het trend & innovation agency van een Lifestyle Alumni eerste lichting.

Ik voel de druk wel, want ik zit inmiddels alweer in mijn zesde leerjaar, wat vliegt de tijd soms toch. Vaak krijg ik de vraag; hoe het toch komt dat ik zo lang bezig ben met mijn studie, is deze dan zo moeilijk? Voor mij persoonlijk komt dit doordat ik naast mijn studie, ontzettend veel andere mooie projecten heb mogen uitvoeren. Ik heb veel mensen mogen leren kennen, gave plekken mogen bezoeken en mijzelf als Lifestyle Professional kunnen ontwikkelen.

De afgelopen jaren heb ik dan ook absoluut niet stilgezeten. Ik heb de open dagen mogen organiseren voor lifestyle studies, ben buddy geweest voor buitenlandse studenten, maar ook student-assistent Internationalisering waarvoor ik op beurzen mocht staan in London en Dublin. Op deze manier heb ik zowel mijn nationale als mijn internationale netwerk behoorlijk kunnen vergroten. Ik heb dan ook zeker geen spijt van de vertraging die ik hierdoor heb opgelopen, deze heeft mij gevormd tot wie ik nu ben en ik had dit dan ook voor geen goud willen missen!

Nu ligt de focus op het afstuderen en ja, dat vind ik mega spannend! Van voornamelijk fulltime werken en af en toe school tussendoor, naar (bijna) de volledige focus op het afstuderen. In samenspraak met Wandering the Future heb ik besloten mijn meesterproef te richten op de huidige maatschappelijke ‘welvaarst ziekte’ burn-out bij Young Professionals. Dit is een alsmaar groter wordende groep, waarvoor ik graag een lifestyle concept wil ontwikkelen die ze kan helpen bij dit proces.

Hiervoor mag ik, als ik zou willen, 24/7 op het kantoor van Wandering the Future zitten. Dit is het nieuwe pand van onder andere Wandering the Future, die is gevestigd op de Tramkade in ’s-Hertogenbosch. Daarnaast draai ik één dag in de week mee binnen het bedrijf. Op deze manier leer ik niet alleen het bedrijf beter kennen, maar leer ik ook nieuwe methodieken voor Trend Research. Dat is één van de competenties die ik nog wat wil bijspijkeren. Ook mag ik nog andere toffe dingen doen, zoals het meegaan naar klanten om trend workshops bij te wonen en in de toekomst om zelf te kunnen helpen bij zo een vette workshop!

Afstuderen is voor mij veel meer dan alleen het behalen van mijn diploma. Het is dè kans om mijn kennis van de afgelopen jaren toe te kunnen passen in mijn eigen project en om een concept te ontwikkelen die ook daadwerkelijk kan worden ingezet.

Nog 13 weken…let’s start doing! ;-)

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page